Credinta

18 Iun

Se spune in ultimul timp ca trebuie sa facem diferenta intre credinta si ortodoxie.
De ce ???
„Secolul XX va fi religios ori nu va fi deloc”, nu mai e valabila????
Ne-am napustit asupra celor sfinte intr-o frenezie cativa ani si acum ne retragem si ne construim fiecare religia proprie dar in varful careia intotdeauna e un Dumnezeu???
In cautarea linistii de dinaintea trecerii catre taramul mortii drumul meu a fost cam sinuos.
Am stat de vorba cu batrani si mai putin batrani, oameni de baza ai bisericii si mi-am impus sa cred.
-Stii mamaie dar pe mine ma ia somnul si ma plictisesc de moarte in timpul slujbei
-Necuratul maica, nu te lasacsa vezi ce frumos canta preotul si ce invataminte ne arata.Persevereaza. Va veni o zi…
Am luat si o carte ca pentru incepatori asa, de rugaciuni. Si m-am tot tarat io pe jos facand matanii..Si am ridicat la ceruri rugi rostite in metru antic (glumesc) din aste carti…Si am mai dat-o si pe limbaj contemporan..Si mi-am impus sa cred…si in sfinti sin in zile de sarbatoare si…N I M I C.
Am crezut ca va veni o zi cand se va pogora asupra-mi lumina. Dar nu s-a intamplat.
Intre timp curiozitatea despre acest domeniu neexplorat, vecinatatea cu oameni care m-au facut sa gandesc si sa simt, m-au determinat ssa-mi revizuiesc acceptiunile
Deci, acum:
Sunt convinsa ca biblia este o redactare a unuor evenimente- jalon pentru omenire, ca a fost scrisa de un om, in fine mai multi, care erau oameni deci supusi greselilor. Nu a scris-o nici Iisus nici Dumnezeu… Aaa! Au supervizat-o???!!! Eu nu am de unde sti asta.
Citesc adesea ca se extinde ideea ca biblia a fost modificata pe ici pe colo in locurile esentiale pentru a servi intereselor acesteia.Astfel de pe lista mea de valori am sters biblia, preotii si sfintii.
Cred ca marile sarbatori ale crestinatatii sunt momente in care ne aducem aminte de faptele unor oameni care s-au apropiat mai mult de Dumnezeu.
Asa cum este in viata laica …1 Mai. Ori Ziua femeii…
Si totusi imi e teama sa spal, sa cos, sa….Sed blanda.

L-as fi renegat si pe Dumnezeu dar nu aveam cum sa sterg desele momente in care i-am simtit prezenta, cand suflarea divina mi-a adus linistea in viata. L-as fi inlocuit cu puterea mintii umane dar nu era de ajuns: cele vii si cele fara fiinta, normalul si paranormalul , sustinerea dar si lectiile de viata – pentru cine are ochi de vazut – si mai ales puterea si valoarea iubirii pe care o intalnesc la tot pasul in ultimul timp, nu putea purta alt nume decat Dumnezeu
Si de atunci Dumnezeu e omniprezent in viata mea, de netagaduit, de neinlocuit dar inca inexplicabil.

Lasă un răspuns

