Romanii – un popor umil.

17 Apr

De ce sa nu o recunoastem? Ce sa ne mai ascundem dupa deget? Nu avem demnitate. Nu avem coloana vertebrala. UMILINTA (da, cu majuscule) ne defineste. Din casa parinteasca am fost invatati astfel: „Capul plecat sabia nu-l taie!” ” Fii mama ascultator, nu-i contrazice pe cei mai mari, ori doamne-feri sa te-ncontrezi! Nu vei reusi nicicand. Dreptatea au mancat-o porcii”

Si la Revolutie s-a spus: A explodat mamaliga romaneasca! Adica  moale, neauzita, fara tarie (de caracter?), fara sa supere pe nimeni, fara sa deranjeze pe nimeni. „De mamaliga” zice o alta vorba romaneasca.

Si iarasi trebui sa recunoastem ca chiar daca ti-a venit ideea sa-ti faci dreptate sa te lupti  cu  cei puternici, sa-ti iei aliati, pe drum sa constati ca ai ramas  singur, in fata zmeului cel rau si viclean. Si poate scarbit, poate intimidat, poate obosit ori ai abandonat lupta, ori ai fost invins. Ce ti-a lipsit?

Perseverenta, taria de caracter, inversunarea, lipsa de experienta, mijloace  de propagare a informatiei, etc.

Si iata unde am ajuns: o tara a nimanui. Nimeni nu asculta de nimeni, Nimeni nu asculta pe nimeni. Nu mai e rusine, teama, iubire, stima ci o mare o imensa SCARBA. Ne-am saturat de tot si toate.

Iata doua trimiteri: 1. Daca insusi Presedintele tarii la acest summit, invitat fiind, asa cum prevede protocolul sa treaca PRIN FATA gazdei – cancelarul german – o ia,UMIL,  prin spate (gandindu-se propabil ca e femeie , deci aplicand regulile  barbat-femeie, nu conducatori de state, reprezentanti ai unor natiuni) .

2. Scrisoarea unei prietene,  de  trezire din somnul indolentei: http://www.andreeatalmazan.ro/2010/04/sa-dam-statul-roman-in-judecata/ si  http://www.andreeatalmazan.ro/2010/04/scrisoare-deschisa-formatiei-iris/

4 răspunsuri to “Romanii – un popor umil.”

  1. Andreea 17 Aprilie 2010 la 8:24 pm #

    Iti multumesc 🙂
    Pe de alta parte eu cred ca romanii nu sunt neaparat umili, cat ingrozitor de toleranti si de „rabdatori”… Dar sunt vreo cateva exemple in istorie cand as zice ca au explodat precum o oala sub presiune ….
    Dar, pe de alta parte, nu mai sunt vremurile unei „lupte” in strada cu bate si sloganuri. E mai degraba ce se cere a fi o miscare a celor care au deschis ochii, care simt iubire si care au nevoie sa le fie respectate identitatea, aceea de a fi roman, roman in Romania.. Cineva care este furat isi cumpara un sistem de siguranta mai bun. Dar un popor care este furat pe fata de catre proprii sai alesi cred ca e dreptul sau sa faca ceva.
    Exemplul cu Basescu ne oglindeste intr-adevar si arata, oate, chiar mai mult de atat. Ca este nici pe jumatate atat de capabil pe cat teatru a jucat in ultimii ani si in special in campaniile electorale. Si cum ar spune o cunostinta de-a mea, este un fricos care se ascunde dupa fustele femeilor. Probabil a avut o copilarie nefericita, marcata de un frate mai mare, mai vagabont si mai „fortos”.. In fine. Mai fac o scrisoare in care sa cer, cum de altfel au mai cerut-o si altii, sa se introduca controale drastice psihologice pentru cei ce urmeaza sa ocupe functii inalte in stat.
    Cate mai am de zis… Dar ma opresc! 🙂

    Te imbratisez!

    • nykoletta 17 Aprilie 2010 la 8:30 pm #

      Ai dreptate cu poporul extrem de tolerant. Vroiam sa imi aminesc si de istorie, de invazii, de cotropitori dar….m-am oprit.
      Eu zic totusi ca toleranta tinde catre umilinta si umilire.
      Si sincer, eu nu ma vad in stare sa flutur un stindard asaaa, de una singura. Sa fiu o Ioana D’arc din provincie. Dar multimea imi da putere. Si curaj.

  2. Andreea 17 Aprilie 2010 la 8:33 pm #

    Pana sa ajung la final mi-am adus aminte de concepetele povestilor. Eroii povestilor, intotdeauna au pe parcursul drumului pe care il straba pentru a-si atinge scopul, tot felul de ajutoare (de la cele din natura pana la alti oameni) dar in lupta finala mereu ramani singuri. 😀 Din pacate noi doar facem bulbuc la foc mic… Deocamdata… Caci vremurile cele din urma se arata si nimic nu va mai fi cum a fost 🙂

    • nykoletta 17 Aprilie 2010 la 8:40 pm #

      Hehehe… Poate-ti e gura aurita!
      Poate inaintea ceasului al 12-lea va fi o trezire a natiei! Trezire benefica. Si eu nu ma gandesc la sabii, furci si pusti. ca-n afara de polonic alta arma n-am. DEJA suntem niste victime. Deja ni-s cimitirele pline. Ajunge cu atatea sacrificii! Ajunge cu atat suferinta!

Lasă un răspuns

